Rynek wynajmu apartamentów to niewątpliwie konkurencja dla hoteli, powiększająca się z sezonu na sezon. Turyści coraz częściej wybierają lokale prywatne. Warto dopilnować, by nasza oferta była dla nich jak najbardziej atrakcyjna i wyróżniała się spośród innych.
Dużą rolę odgrywa styl wykończenia i aranżacja mieszkania. Jedną z podstawowych cech, na rynku najmu, jakie powinien posiadać apartament, jest nowoczesność, gdyż takie lokale będą cieszyć się największą popularnością wśród najemców. Lokal musi być nowoczesny i minimalistyczny oraz kompleksowo wyposażony. Przy wyborze sprzętów, umeblowania i akcesoriów warto postawić na takie, które będą odzwierciedlać klimat, w jakim urządzone jest mieszkanie oraz służyć długo. Klienci wybierają apartamenty także z powodu panującego w nich klimatu. Chcą przede wszystkim czuć się swobodnie, jak w domu, a niekoniecznie jak w typowym pokoju hotelowym, którego standardowy wystrój nie jest w stanie oddać domowej atmosfery. Zależy im także na samodzielnym dostępie do kuchni bez narzuconych z góry godzin i obecności innych gości.
Położenie blisko centrum oraz najważniejszych atrakcji to niewątpliwie atut apartamentu. Nie wystarczy, że będzie on zlokalizowany tylko w dużym ośrodku turystycznym. Ważne, żeby posiadał także dogodny dostęp do komunikacji z innymi częściami miasta czy miejscowości. Położenie w centrum, a nie na obrzeżach ma swoje znaczenie. Sprawi to, że łatwiej znajdziemy chętnych na nocleg. Trzeba pamiętać o tym, że nie wszyscy turyści będą zmotoryzowani, dlatego należy zadbać o to, by mogli bez trudności dostać się do najważniejszych zabytków oraz innych ciekawych punktów w mieście. Dobra lokalizacja to ogromna zaleta apartamentów, dlatego należy o niej pamiętać przy opisie swojego lokalu. Można zaznaczyć wtedy, że znajduje się kilka minut np. od dworca głównego czy rynku. Niestety mieszkania zlokalizowane na osiedlach daleko za miastem nie sprawdzą się na wynajem krótkoterminowy.
Przy prezentacji lokalu warto zadbać o dobry opis w ofercie, a także najlepszej jakości zdjęcia. W tym celu zalecane jest wykonanie profesjonalnej sesji zdjęciowej. Powinna ona ukazywać elegancki wygląd naszego lokalu oraz wszystkie inne atuty, o których wspomnieliśmy w opisie. Mniej fachowe zdjęcia nie oddadzą tego, jak w rzeczywistości wygląda nasza propozycja. Ofertę dobrze jest umieścić na portalach turystycznych oraz w bazach noclegowych, gdyż większość klientów dokonuje rezerwacji online. Dobrą ideą jest także stworzenie strony internetowej z wszelkimi potrzebnymi informacjami i danymi. W promocji pomocne też mogą okazać się nowe media. Kanał na YouTube z ciekawymi materiałami video przedstawiającymi okolicę oraz strona na Facebooku pomoże nam w dotarciu do nowych klientów oraz utrzymaniu relacji z osobami, które już na odwiedziły i mogą podzielić się swoją opinią. Będzie ona najlepszą reklamą naszego obiektu. Promocję apartamentu również można zlecić firmom, które zawodowo zajmują się wynajmem krótkoterminowym bądź skorzystać z pomocy pośredników.
Jak przygotować dobrą ofertę najmu krótkoterminowego?
Przy ustalaniu cen dobrze jest zorientować się, jakie kwoty obowiązują w hostelach czy w innych dostępnych punktach noclegowych w okolicy. Cena nie powinna być taka sama przez cały rok. Przy jej ustalaniu należy wziąć pod uwagę porę roku, sezon urlopowy, święta oraz inne uwarunkowania. Czynniki te sprawiają, że stawka powinna być dostosowana do aktualnej sytuacji rynkowej. Musi zapewnić właścicielowi przede wszystkim odpowiedni przychód, jednak z drugiej strony powinna też zachęcać turystów do skorzystania akurat z naszej oferty.
Najem krótkoterminowy to szczególnie dobry kierunek dla właścicieli, którzy w ciągu roku oddają swoje mieszkania studentom. W wakacje mogą sobie pozwolić na tego typu wynajem, dzięki czemu będą mieć całoroczny dochód.