Jedną z najważniejszych zalet hoteli jest odpowiednia lokalizacja. Warto mieć świadomość, że dla różnych gości hotelowych określenie to może mieć nieco inne znaczenie. Dla przykładu najbardziej pożądane obiekty w nadmorskich kurortach znajdują się w pobliżu plaży – najlepiej z widokiem z okien rozpościerającym się na morze. W przypadku większych miast doceniane są głównie hotele w pobliżu centrum. W miejscowościach typowo turystycznych będą to lokalizacje blisko najważniejszych atrakcji.
Nie bez znaczenia jest także infrastruktura i otoczenie. Estetyczne widoki z okna zachęcają do odwiedzenia obiektu. Atutem jest dostęp do komunikacji miejskiej, ponieważ niektórzy goście mogą korzystać z niej, aby dotrzeć w inną część miejscowości, do atrakcji turystycznych, czy na spotkanie z kontrahentem. Dobrze, gdy do hotelu można wygodnie dojechać z dworca kolejowego, autobusowego lub lotniska. Klienci biznesowi chętnie korzystają z obiektów, które znajdują się w pobliżu miejsc wystaw EXPO czy targów.
Goście są w stanie więcej zapłacić za hotel znajdujący się w atrakcyjnej lokalizacji, ponieważ jest to dla nich oszczędność czasu. Mogą szybciej dostać się na umówione spotkanie, czy też zwiedzić więcej miejsc. Dzięki temu nie mają poczucia straconych godzin w podróży.
Atrakcyjny obiekt nie obejdzie się bez restauracji hotelowej. Dobrze, gdy dostęp do niej mają zarówno goście hotelu, jak i klienci z zewnątrz. Podstawą każdej restauracji jest dobra kuchnia. Stąd też konieczność zatrudnienia wykwalifikowanego szefa kuchni, kucharzy oraz obsługi kelnerskiej.
Miejsce zapada w pamięci, gdy czymś zachwyci lub wyróżni się na tle innych. Dlatego warto zadbać o to, aby restauracja hotelowa miała swój charakter. Może ona być wyrażona poprzez ciekawy design czy też oryginalne menu. Warto pamiętać o osobach ze szczególnymi potrzebami – nietolerancją glutenu, laktozy, weganach czy wegetarianach.
Sama restauracja powinna wyróżniać się na tle hotelu – mieć własną tożsamość. Pożądanym zabiegiem jest to, aby swą ofertą nawiązywała do regionu, w którym znajduje się obiekt. Dania regionalne można uzupełnić standardowymi propozycjami – tak, aby każdy gość znalazł coś dla siebie.
Ciekawym krokiem jest zastosowanie tzw. otwartej kuchni. Dzięki temu osoby przebywające w restauracji mogą podziwiać, w jaki sposób powstaje zamówione przez nich danie. Takie niecodzienne widowisko z pewnością na długo pozostanie w pamięci odwiedzających.
Bar i restauracja hotelowa to ułatwienie, które doceniają goście. Gdy wstają, czeka na nich śniadanie, świeżo wyciśnięty sok i aromatyczna kawa. W porze obiadowej, czy na kolację mogą zjeść regionalną potrawę bez martwienia się o rezerwację stolika, a wieczorem udać się na drinka. Pozostając w tematyce jedzenia, mile widziane jest także uzupełnienie barku w pokoju hotelowym popularnymi napojami – wodą, sokiem, czy colą.
Goście hotelowi zwracają uwagę na udogodnienia, które pozwolą im się zrelaksować. Dobry hotel to taki, w którym mogą skorzystać z usług z zakresu Wellness i SPA. Zarówno osoby podróżujące w celach turystycznych, jak i służbowych cenią sobie możliwość pobytu w saunie, jacuzzi, skorzystania z zabiegów kosmetycznych, czy też masażu. To chwila dla nich, kiedy mogą zrelaksować się i zapomnieć o codziennych obowiązkach.
Atutem pozostaje także dostęp do basenu. Takie rozwiązanie szczególnie doceniają osoby podróżujące z dziećmi. Nie zapominajmy o tym, aby wyodrębnić dwie strefy – płytką dla maluchów oraz standardową dla dorosłych. Może ona zostać wyposażona w dodatkowe atrakcje takie, jak zjeżdżalnia.
Jeżeli już o relaksie mowa, wspomnijmy o udogodnieniach dla najmłodszych i ich rodziców. Ciekawą opcją w hotelach nastawionych na pobyty rodzinne są animacje. To czas, kiedy rodzice mogą nieco odetchnąć od swoich pociech, a dzieci pobawić się z rówieśnikami pod czujnym okiem opiekuna. Osoby dorosłe docenią natomiast obecność m.in. siłowni, kręgielni, czy stołu do bilardu. Ponadto zaletą będzie możliwość wypożyczenia sprzętu do aktywnego wypoczynku (np. rowery, narty, kajaki). Takie rozwiązanie będzie miało zastosowanie głównie w miejscowościach typowo turystycznych.
Właściciele hotelów powinni rozważyć nawiązanie współpracy m.in. z firmą transportową zapewniającą możliwość przejazdu z lotniska oraz lokalnymi przewodnikami. Dzięki temu turyści będą mogli skorzystać z dodatkowych atrakcji bez konieczności poświęcania czasu na ich wyszukanie. Ciekawym rozwiązaniem jest też współpraca z obiektami rozrywkowymi w okolicy – w takiej formie, która pozwoli na uzyskanie zniżek dla gości.
Goście hotelowi cenią sobie estetykę oraz funkcjonalność pokoi. Zaletą jest ich wyposażenie. Nie tylko w sprzęty (np. telewizor, suszarka, żelazko), ale również ręczniki, szlafroki i podstawowe kosmetyki (szampon, żel pod prysznic, balsam). Pokój powinien być czysty i dokładnie sprzątnięty. Z kolei meble wymieniane w przypadku zużycia. Nie bez znaczenia jest sama grubość ścian pomiędzy pomieszczeniami. Nikt nie chce słyszeć innych gości, odgłosów imprezy, czy krzyków dzieci.
Goście w hotelach bywają wymagający. Doceniają funkcjonalne, nowoczesne rozwiązania technologiczne. Ich zastosowanie przekłada się na komfortowy pobyt. Nikt nie wyobraża sobie obecnie obiektu hotelowego bez szybkiego połączenia Wi-Fi. Coraz większą popularnością cieszą się rozwiązania z zakresu SMART (m.in. dedykowana aplikacja mobilna, wirtualna wypożyczalnia filmów, mobilna usługa concierge).
Hotel należy wyposażyć w udogodnienia dla gości biznesowych. Mowa tu o możliwości udostępnienia sali konferencyjnej z rzutnikiem, czy dostęp do drukarek. Nie zapominajmy także o stabilnym łączu internetowym. Niektóre obiekty oferują także dedykowane aplikacje do zarządzania spotkaniami oraz oprogramowanie umożliwiające przeprowadzenie telekonferencji.
Co jest największą wizytówką hotelu? Recepcja. To tutaj gość ma pierwszy kontakt z obsługą. Warto zatem zadbać, aby miejsce to było spójne z pozostałą częścią obiektu, eleganckie i zachęcające do interakcji z pracownikami hotelu. Recepcjoniści powinni emanować doświadczeniem i otwartością oraz służyć pomocą, gdy gość zwróci się do nich z problemem. Standardem staje się recepcja czynna 24 godziny na dobę. Mile widziana jest komunikacja w języku angielskim w przypadku gości przybywających z zagranicy.
Ostatnim punktem, na który powinni zwrócić uwagę właściciele hoteli, jest opinia gości. Prawdą jest, że zdecydowana większość osób przed zarezerwowaniem obiektu, sprawdza o nim recenzje w Internecie. Dlatego warto dbać o wszystkie powyższe aspekty, aby hotel cieszył się jak najlepszą opinią. Gdy pojawią się negatywne głosy, warto reagować i próbować rozwiązać problem.
Hotele, które oferują wyłącznie funkcje noclegowe, nie są atrakcyjne w oczach potencjalnych gości. Osoby odwiedzające obiekt oczekują nie tylko atrakcyjnej lokalizacji, ale również szeregu dodatkowych udogodnień. Gość, który płaci za pobyt, chce, aby wszystko przebiegło w jak najlepszej atmosferze i bezproblemowo.